25 maja 2012

Pękający paznokieć u stóp

 Jak pozbyłam się problemu  pękających paznokciu stóp.


Przez 3 lata miałam problem z paznokciami u dużych palców. Płytka paznokcia w połowie pękała i po jakimś czasie odpadała dolna część paznokcia, nie cała, a połowa dolnej części paznokcia. Działo się to na przemian to w jednym, to w drugim paznokciu. Dodatkowo te dwa paznokcie miały nieładny żółty kolor. Gdy pęknięty paznokieć odrósł, to znowu pękał.

Nie miałam pojęcia co się dzieje. Starałam  się bardzo dbać o nie, nakładałam przeróżne odżywki i nic. Byłam oczywiście u dermatologa, a nawet trzech. Grzybica to nie była, miałam robione 2 razy badania na to. Jeden z dermatologów osądził, że to widocznie taka moja uroda, dobre sobie! Pozostali dwaj próbowali różnych rzeczy, a w końcu jak i jeden tak i drugi stwierdzili, że muszę to przeczekać. No to czekałam, czekałam, czekałam, aż w końcu doczekałam pojawienia się w Rossmannie, 3  lata temu mojego cudeńka.

Wspaniałego, cudownego systemu redukującego żółknięcie i odbarwienie paznokci. Cudo nosi nazwę Scholl, Healthy Nails 3 w 1. Cena: ok 30 zł.

Scholl, Healthy Nails 3 w 1 system redukujący żółknięcie i odbarwienia paznokci

Gdy go pierwszy raz zakupiłam, paznokieć znowu dorósł do końca i pękł, ale jeszcze nie odpadł. A że była pełnia lata, ze zgrozą myślałam o wyjściu gdzieś w klapkach. Bo bardzo rzuca się w oczy chodzenie z odpadniętym paznokciem. Więc czym prędzej zabrałam się do renowacji.

Zaczęłam od starcia przebarwień częścią ścierną, która jest na szczycie niebieskiej części. Taki szary punkt widoczny na zdjęciu. Fajnie poschodziły przebarwienia, byłam tym bardzo zaskoczona. Tarłam w szczególności zgrubienie w miejscu pęknięcia, aż płytka była idealnie gładka. Oczywiście przetarłam też pozostałe paznokcie.

2 etap to smarowanie paznokci niebieską częścią. Niebieska część ma zadanie wybielające, końcówka zakończona jest gąbeczką.

3 etap to pomalowanie paznokci przezroczystą końcówką. I gotowe.

Paznokieć oczywiście już nie odpadł. Jeszcze 3 razy pękał to jeden, to drugi. Ale zawsze działały zabiegi cudeńkiem. Później pomimo zaprzestania regularnego użycia, przestały już pękać paznokcie. Teraz używam go najczęściej latem.

Jest przy tym trochę pracy, warstwa z 3 etapu, krótko trzyma się na paznokciu, później schodzi całymi płatami. Przez co nie trzeba używać zmywacza. Ale co tam, nawet nie zaliczam tego do wad, ważne że działa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty